Trainingen

Imago Training

VERGROOT JE IMPACT voor een SUCCESVOLLE eerste indruk!

Het maken van een succesvolle eerste indruk is onontbeerlijk. Dat je minder dan 10 seconden de tijd hebt, om je gesprekspartner te overtuigen van je kennis en je betrouwbaarheid lijkt onwaarschijnlijk. En toch is het zo.

10 seconden waarin je gesprekspartner uitmaakt of hij je vertrouwt, of net helemaal niet. En nog belangrijker: of hij ooit iets van je zal kopen  of met jou wil samenwerken.

De training voorkomen en lichaamstaal is specifiek op maat van verkopers, klanten adviseurs en account managers.

Met zelf meer dan 10 jaar ervaring in b2b verkoop in kmo’s en grote internationale bedrijven, gecombineerd met 13 jaar ervaring in styling, lichaamstaal en communicatie met kleuren, kunnen wij ons echte vakspecialisten noemen.

Wat bieden wij?

  • Imago training : voorkomen & lichaamstaal
  • Mogelijkheid voor het inboeken van een terugkomdag: zijn de tips toegepast? Wat heeft gewerkt? Welke zijn de verbeterpunten?
  • Ervaren docenten/trainers
  • Lichaamstaal: o.a. de lichaamstaal van je gesprekspartner leren lezen, het geven van een juiste handdruk, waar ga je zitten in een ruimte, wat kan je doen om je gesprek positief af te sluiten..
  • Imago: Sta jij stil bij jouw imago en dat van het bedrijf waarvoor je werkt? Met interactieve werkvormen worden de deelnemers zich bewust van het imago dat ze uitstralen. Past dit bij het imago van de werkgever? Hoe kunnen we harmonie creren?
  • Kleurgebruik: Welke boodschap wil jij overbrengen? Al stilgestaan bij het feit dat je kleurkeuze je hierbij kan helpen, of net je boodschap kan fnuiken? Het toepassen van deze kleuren wordt gelinkt aan de persoonlijke kleurpigmentatie van de deelnemers n uiteraard aan het imago van de werkgever.
  • Stijladvies: Welke kledingsnits zorgen voor een zakelijk, of eerder toegankelijk voorkomen? Welke stoffen passen bij mijn figuur, maar ook bij mijn boodschap? Kunnen motieven op de werkvloer, en hoe combineer ik deze?

Trainingen dresscodes en betekenis van kleur

We worden in onze carrière en in ons priveleven geconfronteerd met zowel zakelijke als feestelijke dresscodes. U heeft medewerkers die dikwijls in het buitenland vertoeven? U wordt regelmatig uitgenodigd op formele evenementen? Wat zijn “zakelijke kleuren”? Hoe verschijn ik in “Black tie” of “White tie” op een feest? Van zakelijk formeel tot informeel, van feestelijk tot casual, van België tot China…Tijdens deze trainingen worden u en uw medewerkers wegwijs gemaakt in deze materie.

Trainingen voor winkelpersoneel

Leer kijken naar de kleuren en de snit van kleding om deze belangrijke factoren in de dagelijkse verkoop te integreren. Kom te weten welke snits uw klanten flatteren, en welke enkel geschikt zijn voor een fotomodel. Geef uw klanten de beste service, zorg ervoor dat ze tevreden zijn én dat ze blijven terugkeren naar uw kledingzaak. Optimaal verkopen en correct advies geven zijn dé sleutels voor een succesvolle kledingzaak!

Trainingen voor onthaalmedewerkers

Uw onthaalmedewerkers of receptionisten zijn hét visitakaartje van uw bedrijf. Zorg er daarom voor dat zij de juiste boodschap overdragen. Het gewenste imago van uw bedrijf wordt geïntegreerd in een persoonlijk advies waarbij rekening wordt gehouden met persoonlijkheid, kleur, snit en stijl.

Trainingen voor verkopers

Net als uw receptionisten, zijn ook uw vertegenwoordigers uw visitekaartje. Uw prospecten en klanten associëren uw bedrijf met deze mensen. Daarom is het belangrijk dat zij niet enkel inhoudelijk uw boodschap overbrengen, maar ook uiterlijk bij uw bedrijf passen. Tips om kleuren te dragen die vertrouwen opwekken en snits die zakelijk overkomen horen uiteraard thuis in dit pakket.

Trainingen voor directie- en kaderleden

U heeft recent iemand een promotie gegeven? Vergeet niet dat het ook belangrijk is deze mensen te sturen in hun voorkomen. Welke kleuren en snits wekken vertrouwen op? Wat kan een leidinggevende dragen op de werkvloer? Alles hangt af van het imago van uw bedrijf!

Imago Training